lördag 16 februari 2008

Tågjobb

Tidningen "Vårt malmö" eftersökte serier med Malmötema. Först var jag inte så peppad, men när jag till sist gav det en chans ploppade det faktiskt upp ett gäng idéer. Här är serien om hur jag lärde känna skåne från en massa tåg. Jag har inte jobbat så mycket med färgläggning innan, men det är kul! Blev nöjd med att man ser att det är öresundståg och pågatåg.






Nästa projekt blir att sätta ihop mitt sen länge planerade fanzin. Det blir en ganska brokig, men bra bunt serier, bestående av det bästa jag gjort senaste halvåret. Och eventuellt en och annan uråldrig överraskning.

3 kommentarer:

Tomas Lif sa...

Åh, den blev så fin! Det är så kul att man ser att det är du. Ah, den är asbra.

Sara Hansson sa...

fa-an vad bra! du är så grym! och ja håller med tomas, det syns verkligen att det är du, grymt. puss! nu börjar jag på vår serie snart!

Karin sa...

Åh hoppas du har fler tågrelaterade serier de verkar så sköna! Bifaller de andras kör och håller med om att du verkligen har lyckats porträttera dig själv i serien.

//Karin