tisdag 8 april 2008

Ur tvåtimmarsserien GRODAN





Idag mellan 14.55 och 16.55 ritade jag en 24sidig serie. Laddade upp med chilinötter, red bull, och så p3 för att ha viss input (inte en minut får gå åt till att köra fast). Det gick bra! Inte förrän den var klar upptäckte jag att chilinötterna hade köttarom. Det blev en historia om nån som är rädd för en konstig groda.

Tvåtimmarsserien är del i mitt utmaningsprojekt. Jag har en lista med c:a 30 manustyper, 30 teckningsstilar och 30 material som jag ska slumpplocka från när jag gör serier närmaste veckorna. Förutom en metod för att utvecklas är detta ett sätt att dra ner på allvaret så att jag jobbar bättre och inte får startångestförlamning.

Nästa grej blir en kortare serie i gouachefärg på svart papper. Den tar nog lite längre tid att göra.

1 kommentar:

STINA JOHNSON sa...

Altså grod-serien är helt underbar, och grodan är så jävla söt, som en säl eller nåt. Jättefin stämmning i alla bilderna och så fint med det svarta. Genialiskt Helena!