onsdag 4 juni 2008

släppfest


Igår var det släppfest av vår antologi. Den är väldigt, väldigt fin, och bra också. För en dryg vecka sen fick jag, eftersom jag skulle spela på festen, en idé att försöka mig på ett sista projekt innan skolan slutade - fixa ihop en skiva. Det blev förstås en aning stressigt, men jag har också denna vecka varit mer disciplinerad än på hela skolåret, jobbat på helt utan startångest. Och den blev klar!! Eftersom det är en samling med gamla låtar från olika band/projekt jag haft är den som skiva sett lite märklig och väldigt oenhetlig (songwriter-lo-fi med hemgjorda trummor + poppig välproducerad elektroindie + feministisk postprogg...) men det viktiga med projektet var omslaget, ett häfte som förutom låttexter innehåller serier och bilder knutna till låtarna. Jag är väldigt nöjd över hur lätt det gick. När jag gjorde coolk-fanzinet tog det mig månader att bara redigera och sätta samman redan färdiga serier. Nu gick allt från idé till färdig produkt på 8 dagar, och av bara farten hann jag inte ens få den vanliga "göra nåt snyggt"-fobin. Det där med "jag tycker det är skittråkigt att göra snygga saker och omslag är det värsta som finns", det kanske bara är ljug, nåt jag gömmer mig bakom när jag tappar självförtroendet. Fast... bloggen lär det ju dröja innan jag fixar till i alla fall, det är tråkigt på riktigt.

2 kommentarer:

Stef Gaines sa...

kan du inte typ ladda upp några av låtarna på youtube med omslaget? =D My time coming hamnar jämt på "listening to" på min lj, känns synd att jag inte kan tvinga folket utanför malmö att lyssna på den.

helena sa...

Jag vet inte hur man laddar upp på yotube, men khreis finns faktiskt där, en video som min lillebror gjort, med lite hästar och nån insekt tror jag. Låtarna finns på http://www.myspace.com/yourenemy också. Vad kul att du gillar My time coming, blir glad.