tisdag 17 november 2009

Dotterbolaget Royal




Jag har varit delansvarig för Dotterbolagets nya fansin DB Royal, där vi har haft samarbeteskoncept, alla har fått teckna någon annans manus. Grymma resultat! Rebecka Lindberg tecknade ett manus av mig, och jag fick äran att rita serien ovan efter ett roligt manus av Karolina Bång.
Jag blir så peppad av dotterbolaget, även mitt i svackor kan det få mig inspirerad och det känns väldigt bra att ha ett sammanhang.

Dotterbolaget är ett feministiskt seriekollektiv, med syftet samarbete i stället för konkurrens i en fortfarande ganska manligt dominerad bransch. Alla serietecknare som är tjejer (eller transpersoner) är välkomna som medlemmar. I praktiken betyder det att man blir tillagd på vår maillinglista och där får all info om vad som är på gång i mötes/fansin/utställnings/fest-väg, och sen är det upp till en själv att bestämma vad man vill vara med på. De flesta mötena hålls i Malmö, men alla bor inte där. Ibland strålar vi ihop i Sthlm och Gbg. Säg till om du är intresserad!

2 kommentarer:

Karolina sa...

vilken bra serie! nu har jag länkat till dig också. varför får inte jag vara med bland dina serievänner-länkar? du är på min!!! puss K

helena sa...

förlåt, jag har inte uppdaterat mina länkar på minst ett år, så okamratligt av mig, men det ska förstås åtgärdas!