söndag 9 mars 2008

Fanzin

Nu är mitt fanzin klart! Det var på tiden. Ska bli skönt att dra igång med nya serier nu.

Min personliga favorit i fanzinet är den utlovade uråldriga överraskningen: en smärtsam självbiografisk kärlekshistoria i mellanstadiemiljö - gjord 90-91. Det var definitivt inte tanken då att delar av innehållet i min skissbok med rosa kaninomslag någon gång i framtiden skulle offentliggöras... men jag kan inte låta bli.

Ett par smakprov ur fanzinet (fast jag luras lite, fanzinet är tyvärr inte i färg):




Annat som händer är att hejasara.blogspot.com har kommit en bra bit på väg med tecknandet av ett lite längre manus jag gjort. Sara är grym och det kommer att bli skitbra. Det är så kul och lyxigt att se sin tänkta serie växa fram alldeles av sig själv. Det känns också roligt att vara två om nånting. Har faktiskt fått en annan manusförfrågan också som jag ska fundera ut vad som kan tänkas passa. Kul!
Men så har jag förstås en hel del grejer jag tänkt börja teckna på själv också. Mer om det senare.

Maila mig gärna om du vill ha ett fanzin (pris ej fastställt men max en tjuga): helenajaderberg@hotmail.com

1 kommentar:

Tomas Lif sa...

fett skoj! jag ser fram emot mera av dig och emot saras saker och jag ser fram emot att handla ett färskt fanzine. oh. du rockar!