fredag 7 mars 2008

musik


Det var nåt som hände när jag var och hälsade på pappa. Han var så glad över sitt nya gitarrköp. Jag försökte spela på hans gitarrer, och fingrarna ömmade och jag hade glömt ackorden i alla låtar jag nånsin kunnat. Allt kändes avigt. Jag sa "man kan inte hålla för många intressen vid liv samtidigt..." men kände mig ändå lite ledsen. Sen i höstas har jag tänkt att så länge jag är så här odisciplinerad med mitt tecknande FÅR JAG INTE hålla på med musik.

Det är slut med det nu. Jag har funderat på det och insett att disciplinerad blir jag hur som helst aldrig, och serierna blir inte fler eller bättre för att jag som straff ignorerar sånt jag också vill göra.

Två kvällar i rad har jag plöjt i låtpärmen, sjungit mig hes och svettig, och avnjutit adrenalinkänslan efteråt. Jag har musiken igen och det känns grymt bra.

1 kommentar:

Tomas Lif sa...

åh va underbart! bra tänkt där också! det är så himla lätt att man tänker helt fel! bra bra.