torsdag 20 mars 2008

kusligt

Har varit i Göteborg och haft ledigt från ritandet några dagar. Träffat flera fina vänner som det var ett tag sen sist, och det har känts viktigt och bra. Manuscentrum i hjärnan har gått på högvarv i alla fall. Det kan nog komma serier så småningom som handlar om en liten hasselsnok, eller om förlossningsavdelningen för de äldre. Framför allt ska det bli utmaningar framöver hade jag tänkt - testa nya saker. Blev peppad av förra veckan då jag försökte mig på att göra en serie som inte var tänkt att bli rolig utan kuslig. Dessutom tuschade jag med pensel utan att skissa före, och använde skrivstil. Resultatet: jag hade skitkul, gjorde nio sidor på två dar och det blev helt okej. Här en sida ur "Laura är allergisk mot allt":

2 kommentarer:

Unknown sa...

Gillar skrivstilen!

(och jag hade också väldigt trevligt och tyckte det var superkul att se dig igen :)

Här är min blogg:
http://ingur.com/sigrinn/wordpress

Tomas Lif sa...

ååh! men den är fin! verkligen. och skrivstilen också!
bra med nya saker! jättefin! (fast det har jag ju sagt redan)