torsdag 6 mars 2008

Fredrikmorgnar

Nu har det varit väldigt inaktivt här på bloggen ett tag, fast det blir det ändring på. Börjar med att lägga in ett par exempel på vad vi gör i skolan om fredrikmorgnarna. (Fredrikmorgon= ons/tors-lektion med Fredrik Strömberg som säger "rulla fram" med en auktoritär röst för han tror vi är ett bråkigt ungdomsfotbollslag, han pratar och visar overheader i en halvtimme, och säger sen "nu vill jag att ni testar ett nytt sätt att ---" och så vill han att man ska kravlöst experimentera, fast alla andra ritar ändå värsta skitsnygga grejerna, och jag experimenterar inte heller, för jag sitter och försöker komma på en så pass rolig serieidé att de andra skrattar och inte tänker på hur kasst jag ritar. Till och med Fredrik lyckas jag lura ibland. Nä, jag bara skojade, jag är inte alls dålig på att rita, jag är skitbra, världsbäst. Man kan inte vara dålig på att rita, möjligtvis om man inte har några lemmar eller möjlighet att rita med munnen. Fast då kan man säkert rita med nån slags digital peklampa kopplad till huvudet, eller med blinkningar.

I följande bilder var uppgifterna att "använda tid på ett sätt man inte brukar" och att "kommunicera känslor med ett nytt grepp". Lite kul hade jag nog.













1 kommentar:

Unknown sa...

Så jäkla bra!
Kan du inte göra ett tröjtryck av den? (Menar den understa med den negligerade pratbubblan)